strek elke dag

Tip 13: Strek Elke Dag Minstens 15 Minuten

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Strek Elke Dag Minstens 15 Minuten: Rekken helpt spierpijn te verminderen en helpt het herstel van spiergewrichtsblessures te versnellen.

Strek Elke Dag Minstens 15 Minuten

Stress kan ervoor zorgen dat je spieren samentrekken en je bijvoorbeeld stijf in je nek en schouders zit, waardoor je een gespannen lichaam hebt.

Deze spanning kan leiden tot een negatieve invloed op zowel de geest als op je lichaam.

Rekoefeningen hebben krachtige stressverminderende vermogens.

Strek elke dag

Rekken kort na het ontwaken kan de geest en het lichaam een ​​vliegende start geven. Rekken maakt strakke spieren los, waardoor je spieren zowel ontspannen als de bloedstroom verhogen. Het stimuleert ook de afgifte van endorfine, wat een gevoel van rust en euforie geeft. Als je je vlak voor het slapengaan uitrekt, krijgt je zelfs een comfortabelere slaapervaring.

strek elke dag

Over het algemeen kan rekken helpen om:

1. Lichaamspijn te verminderen

2. Stress verminderen en de stemming te verbeteren

3. Mobiliteit en flexibiliteit vergroten

verbetering van de spiergezondheid en -prestaties

4. Verkleint het risico op letsel

5. Gewichtsverlies

Als je hulp nodig hebt om aan een stretching-routine te komen, zijn er tal van geweldige video’s die je door een rustgevende of stimulerende stretching-routine kunnen leiden! Bekijk hier enkele van mijn favorieten: Rustgevende/ Stimulerende

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

0 0 votes
Artikelbeoordeling
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Abonneren
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll naar top