Tip 6: Slik Extra Vitamines

Slik extra vitamines. Als personal trainer moedig ik mijn klanten aan vitamines te slikken om een gezonde levensstijl te ondersteunen. Helaas is het niet eenvoudig om al je vitamines uit je voeding te halen, of je nu een bepaald dieet volgt of in een land woont waar de zon niet vaak schijnt.

Er zijn 5 essentiële vitamines die ik aanbeveel. Dit zijn: vitamine D, C, B-complex, B12 en Omega-3

Silk Extra Vitamines

Vitamine D is een essentiële vitamine die het lichaam nodig heeft om o.a. calcium op te nemen. Calcium zorgt voor de ontwikkeling van botten, het immuunsysteem en het verlichten van ontstekingen. Een tekort aan vitamine D kan leiden tot een verzwakt immuunsysteem, verhoogd risico op kanker, slechte haargroei en botaandoeningen.

Vitamine C is een essentiële voedingsstof die nodig is voor het onderhoud van huid, bloedvaten, botten, kraakbeen en wondgenezing. Het beschermt cellen tegen stress. Daardoor biedt vitamine C indirect bescherming tegen bepaalde ziekten, waaronder kanker.

Vitamine C helpt, net als zink en vitamine A, ook om jouw immuunsysteem te versterken.

Vitamines

Er zijn veel verschillende soorten vitamine B. Ik raad aan om een B-complex te nemen zodat er geen vitamine B wordt vergeten. De reeks B-vitamines die ik zal bespreken zijn: Vitamine B1 (thiamine), Vitamine B2 (riboflavine), Vitamine B3 (niacine), Vitamine B5, Vitamine B6, Vitamine B8 (biotine), Foliumzuur (B11) en Vitamine B12.

Vitamine B12, uit cobalamine, is nodig voor het maken van DNA en voor het creëren van energie in onze cellen. Vitamine B12-tekort leidt tot bloedarmoede, vermoeidheid, manie en depressie. Een langdurig tekort kan permanente schade aan de hersenen en het centrale zenuwstelsel veroorzaken. Vitamine B12 wordt aangemaakt door bacteriën en komt alleen van nature voor in dierlijke producten, maar synthetische vormen zijn overal verkrijgbaar en worden aan veel voedingsmiddelen toegevoegd, zoals verpakte granen.

Omega-3

Omega-3 Vitimines

Omega 3 is een essentieel vetzuur dat van vitaal belang is voor vele functies in het menselijk lichaam. Belangrijk voor eenvoudige functies zoals spijsvertering, gezondheid van de huid en het functioneren van uw organen. Er zijn slechts twee essentiële vetzuren die van nature in voedsel worden aangetroffen:

1. Linoleenzuur of LA – dit omega-6-vetzuur wordt aangetroffen in commercieel zaad en plantaardige oliën en bepaalde noten en zaden.

2. Alfa-linoleenzuur (ALA) – dit omega-3-vetzuur wordt aangetroffen in dierlijke organen, in het wild vette vis, eidooiers van weidedieren, macadamia-noten, chiazaad en lijnzaadolie.

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top