Probeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen

Tip 12: Probeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Probeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen: Waarom hebben we elke nacht 7 tot 8 uur slaap nodig? en waarom zouden we een consistent schema moeten volgen?

8 uur per Nacht te Slapen

Wist je dat ons lichaam van nature op schema zit? Als we op schema blijven, past ons lichaam zich aan, en daardoor kunnen we beter slapen en de voordelen van een goede nachtrust ervaren.

Wist je dat je echt voldoende slaap nodig hebt om af te vallen?

Gebrek aan slaap kan leiden tot gewichtstoename en slechte prestaties. Het blijkt dat slaapgebrek hogere niveaus van een honger inducerend molecuul veroorzaakt dat de eetlust in de middag verhoogt.

Probeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen

Het blijkt dat hoe langer je wakker bent, hoe meer opties er zijn om te snacken. Degenen die minder en later op de nacht sliepen, hadden een veel hogere calorie-inname dan degenen die om 22.00 uur sliepen. en kreeg een volledige nachtrust. Erger nog, voedsel dat ‘s nachts werd geconsumeerd, bevatte een hoger percentage calorieën uit vet dan alle drie andere maaltijden van de dag.

Elke nacht verlaat je het waakbewustzijn en daal je af in een staat van slaap. Maar de meeste mensen hebben geen idee wat er gebeurt nadat ze hun ogen hebben gesloten.

Probeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen

Terwijl je in dromenland bent, vinden er verschillende fysiologische veranderingen in je lichaam plaats. Veranderingen in je temperatuur, hartslag en hersenactiviteit treden allemaal op tijdens de slaap.

Door je nachtrust kan je lichaam geestelijk en lichamelijk herstellen. Cellen maken bijvoorbeeld eiwitten aan, weefsels herstellen zichzelf en groeihormonen komen vrij terwijl je slaapt.

Slaap kan ook helpen je hersenen te reorganiseren en herinneringen vast te houden. Terwijl je wakker bent, ontvangen je hersenen veel informatie en afbeeldingen. je probeert misschien zelfs nieuwe dingen te leren. Terwijl je slaapt, kunnen je hersenen de gebeurtenissen, herinneringen en informatie van de dag opnieuw afspelen en ordenen. Een goede nachtrust zorgt ervoor dat je positiever je.

Probeer zoveel mogelijk dezelfde tProbeer Ongeveer 8 uur per Nacht te Slapen! Maar, heeft je problemen met in slaap vallen?

Laat je slaapkamer naar lavendel ruiken.

Lavendel ruikt niet alleen heerlijk, maar de geur van dit bloeiende kruid kan ook je zenuwen ontspannen, je bloeddruk verlagen en je in een ontspannen toestand brengen.

Mensen die twee minuten lavendelolie snuiven met tussenpozen van drie, tien minuten voor het slapen gaan, verhoogden hun hoeveelheid diepe slaap en voelden zich ‘s ochtends krachtiger.

Geuren beïnvloeden je gemoedstoestand. De geur van citroen is bijvoorbeeld een vrolijke geur die mensen energie geeft!

Daarom zijn de “Sleepy” lotion en body wash van Lush zo populair.

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

0 0 votes
Artikelbeoordeling
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Abonneren
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll naar top