Tip 8: Prep je Eten en en Laat de Schil om je Fruit

Prep je Eten en en Laat de Schil om je Fruit. Meal prep is belangrijk om je op het goede spoor te houden met je gezondheidsreis. Als je de schil op je groenten en fruit laat zitten, voelt je zich ook verzadigd en blijven je voorbereide maaltijden bevredigend

Laten we het eerst hebben over het verhogen van je vezels en waarom het belangrijk is. Laten we het dan hebben over maaltijd preppen

Verhoog je Vezels

Groenten en fruit kunnen ook helpen om je vezels te verhogen!

Het opnemen van meer rauwe groenten en fruit in je dieet zal je vezelinname verhogen. Voedingsvezels zijn alleen te vinden in voedsel gemaakt van planten, dus het zal helpen om je inname van rauw fruit te verhogen, vooral de schil van rauw fruit. Voor het beste resultaat eet je minimaal vijf porties groente en fruit per dag. Vruchten die uitstekende bronnen van vezels zijn, zijn bessen, peren, appels en pruimen. Als je meer vezels wilt krijgen door meer groenten te eten, blijf dan bij spruitjes, wortelen, aardappelen en sla.

Prep je eten

Vezel is ongelooflijk belangrijk.

Het laat je maag onverteerd achter en komt terecht in je dikke darm, waar het vriendelijke darmbacteriën voedt, wat leidt tot verschillende gezondheidsvoordelen.

Bepaalde soorten vezels kunnen ook gewichtsverlies bevorderen, de bloedsuikerspiegel verlagen en constipatie bestrijden.

Over het algemeen consumeren mensen niet genoeg vezels in hun dagelijkse voeding.

Gelukkig is het relatief eenvoudig om uw vezelinname te verhogen – integreer eenvoudig vezelrijk voedsel in je dieet.

Prep je Eten

Prep je eten

Prep je eten. Als je van tevoren gezonde maaltijden kunt plannen, zul je veel minder in de verleiding komen om naar de fastfood drive-through, de automaat op kantoor of je junkfood-lade te gaan. Als je je eten van tevoren voorbereid, kom je gewoon veel minder in de verleiding om ongezonde dingen te eten.

Zie het als een sport! Het is uiteindelijk ook goedkoper dan de andere opties….

Maaltijdvoorbereiding zorgt ook voor directe controle over de porties: wanneer je maaltijden voorgeportioneerd zijn, zul je minder snel te veel eten of blijven eten, zelfs als je vol zit.

Bovendien zul je minder tijd besteden aan het nadenken over wat je die avond voor het avondeten gaat maken. Hoeveel minuten of uren per dag besteedt je aan het nadenken over eten? Maak je je zorgen over wat iedereen vanavond zal eten? Wanneer je maaltijden klaarmaakt, worden beslissingen van tevoren genomen en hoef je je nergens zorgen over te maken.

Als je je maaltijden en fruit klaarmaakt, wordt je ook aangemoedigd om gezondere tussendoortjes te eten. Je hebt ook items klaar in de koelkast als je een beetje trek krijgt!

Prep je eten en volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top