Tip 4: Kies voor Kleiner Bestek en Kleinere Borden

Kies voor kleiner bestek en kleinere borden en 1 bord eten: Door kleiner bestek en borden te gebruiken, kunt je “visueel eten”. Omdat het bord kleiner is, zal het lijken alsof het bord voller is en er meer voedsel op staat, waardoor je hersenen worden verteld dat er veel voedsel voor je lichaam is!

Kies voor Kleiner!

Maar je gaat eigenlijk minder eten! Portiecontrole is een van de moeilijkste onderdelen van een gezonde levensstijl. Van jongs af aan wordt ons verteld om meer te eten dan we nodig hebben / willen.

We worden ook geprezen omdat we ons hele bord eten hebben opgegeten, ook al hadden we geen honger. Het is dan moeilijk om te veranderen wat we ons hele leven hebben geleerd. Het is bijvoorbeeld oké om niet alles op je bord op te eten als je vol zit. Het is ook oké om van iets minder te eten omdat je het niet lekker vindt!

Tip 4: Kies voor Kleiner Bestek en Kleinere Borden 1

Door de pan in de keuken te houden, zul je niet in de verleiding komen om meer te eten “gewoon omdat hij er is” of “zodat hij niet verloren gaat”.

Het is goed om te leren hoe je voor elke persoon in huis de juiste porties kunt maken, maar als dat te moeilijk is, kun je het eten in de keuken bewaren en iedereen een bord laten serveren van hoeveel ze denken te eten.

We nemen vaak te veel voedsel voor onze porties omdat we visueel niet weten hoeveel voedsel we moeten eten.

Waarom één bord?

Tip 4: Kies voor Kleiner Bestek en Kleinere Borden 2

Terwijl je oefent met het eten van de juiste hoeveelheid, neemt je zoveel voedsel als je denkt nodig te hebben, en neemt je slechts één bord.

In het begin lijkt dit misschien raar, maar naarmate je eraan gewend raakt om slechts één bord te eten, zul je merken dat je langzamer gaat eten, je sneller vol voelt en na de maaltijd een goede energie hebt!

Dus, kies voor kleiner bestek en kleinere borden en 1 bord eten!

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top