Tip 7: Kies Altijd de Meest Gezonde en Volkoren Opties

Kies altijd de meest gezonde en volkoren opties – Bereid je eten en ook je fruit – Eet gevarieerd, bijv. Elke dag een andere kleur groenten.

Als je in de winkel bent, wil ik je graag voorstellen om altijd de meeste volkoren opties te kiezen. Pas op voor producten die beweren gezond te zijn. Soms zijn ze vaak niet gezond. Ze kunnen vol chemicaliën en suikers zitten die je lichaam meer schade toebrengen dan iets kiezen met meer calorieën.

Volkoren Opties

Als je een verscheidenheid aan kleurrijke groenten en fruit eet, geef dat een meer voldaan. We eten ook met onze ogen. Dus als onze borden vol kleur zijn, voelen we ons meer tevreden en gezonder!

Groenten en fruit kunnen ook helpen om je vezels te verhogen!

Het opnemen van meer rauwe groenten en fruit in je dieet zal je vezelinname verhogen. Voedingsvezels zijn alleen te vinden in voedsel gemaakt van planten, dus het zal helpen om je inname van rauw fruit te verhogen, vooral de schil van rauw fruit. Voor het beste resultaat eet je minimaal vijf porties groente en fruit per dag. Vruchten die uitstekende bronnen van vezels zijn, zijn bessen, peren, appels en pruimen. Als je meer vezels wilt krijgen door meer groenten te eten, blijf dan bij spruitjes, wortelen, aardappelen en sla.

Maar goed! Maar wat nu? en waarom is het belangrijk? Het is belangrijk omdat het eten van volle granen en verschillende soorten fruit en groenten je lichaam de juiste voeding geeft die het nodig heeft om te genezen en sterk te blijven.

Volkoren

Volkoren voedsel bevat alle drie de lagen van het natuurlijke graan – de buitenste zemelenlaag, de binnenste kiem en het endosperm. Wanneer ze worden verfijnd, worden vaak een of meer van deze natuurlijke componenten verwijderd. Bij witte bloem zijn bijvoorbeeld zowel de zemelen als de kiem verwijderd.

Volkoren granen zitten boordevol voedingsstoffen, waaronder vezels, eiwitten, B-vitamines, sporenelementen (ijzer, zink, magnesium en koper) en antioxidanten. Naast het “regelmatig houden” van een dieet dat rijk is aan volle granen, is aangetoond dat het het risico op hartaandoeningen, chronische aandoeningen zoals diabetes type 2 en kanker vermindert.

Wat zijn de Beste Bronnen van Volkoren Granen?

Volkoren

Wat zijn de beste bronnen van volkoren granen?

Volkoren ontbijtgranen en brood en volkoren pasta zijn allemaal geweldige bronnen van volkoren granen. Op het etiket staat welke van deze producten volle granen bevatten en welke geraffineerd zijn.

Let op het volgende op de verpakking; volkoren/volkoren, volkoren, popcorn, bruine rijst, gerst, haver, rogge, gierst, quinoa, sorghum of triticale. Sommige producten geven het percentage volle granen aan, meestal in de ingrediëntenlijst. Zoek naar meer dan 51 procent volle granen.

Vervang tijdens het koken gewone pasta door volkoren varianten, of gebruik volkorenmeel bij het bakken.

Het hebben van een uitgebalanceerd dieet helpt het herstel van je lichaam te vergemakkelijken als je ziek bent of na een training.

De volkoren granen bevatten ook vezels die je helpen om een vol gevoel te krijgen, wat bijdraagt aan minder eten en afvallen.

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top