Tip 9: Eet Gevarieerd: Bijvoorbeeld Iedere Dag een Andere Kleur Groente

Eet Gevarieerd. Denk aan de regenboog, denk aan herfstbladeren, denk aan luchtballon shows en boeketten met verse bloemen. Dat is hoe je je groenten en fruit wilt plukken. Een dieet dat rijk is aan kleurrijk voedsel of gewoon fruit en groenten kan het risico op kanker en andere chronische ziekten verminderen. Bovendien bevatten deze voedingsmiddelen vitamines en mineralen, vezels en andere elementen die we nodig hebben voor een goede gezondheid.

Eet Gevarieerd

De meeste groenten en fruit bevatten van nature weinig vet en calorieën, maar vullen nog steeds voldoende om onze honger te stillen. Bovendien zijn fruit en groenten vaak felgekleurd in vergelijking met andere soorten voedsel.

Eet Gevarieerd

Koop een verscheidenheid aan groenten en fruit van hoge kwaliteit.

Eet Gevarieerd

Eet Gevarieerd. Je boodschappenwagentje moet eruitzien als een prisma van kleuren. Het is het beste om de meest verse, biologische en minst besmette producten te kopen. Probeer ook je producten niet te lang in de koelkast te bewaren.

De volgende stap bij het eten van een kleurrijk dieet is om de voedselkleur te behouden tijdens het koken – rauwe groenten en fruit eten wanneer je maar kunt is de beste manier om alle voedingsstoffen binnen te krijgen. Ten slotte, bij het koken of stomen van groenten in zo min mogelijk water gedurende de minste tijd. Blancheren of snel bakken is het beste en helpt voedingsstoffen vast te houden.

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Scroll naar top