Tip 11: Probeer Zoveel Mogelijk Dezelfde Tijden naar Bed te Gaan

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

Probeer zoveel mogelijk dezelfde tijden naar bed te gaan en op te staan: De interne klok van je lichaam, oftewel je circadiane ritme, speelt een sleutelrol bij het reguleren van je slaap-waakcyclus. Deze klok vertelt je lichaam wanneer het ‘s ochtends tijd is om wakker te worden en wanneer het aan het eind van de dag moet beginnen met ontspannen.

Dezelfde Tijden naar Bed

Het wordt beïnvloed door melatonine, dat zijn signalen ontleent aan de hoeveelheid licht die in je omgeving aanwezig is. Als de schemering valt, geeft je lichaam melatonine af om het natuurlijke proces van in slaap vallen te starten.

Als je bent opgegroeid in een negatief Als er ‘s ochtends licht door je ramen valt, weten je hersenen dat het tijd is om op te staan ​​en te stralen. Je slaapcyclus is nauw verbonden met het licht in je omgeving, dus je interne klok helpt je om je van nature meer wakker te voelen overdag en ‘s nachts vermoeider.

Dezelfde Tijden naar Bed

Idealiter zou je je elke nacht aan hetzelfde slaapschema moeten houden, zodat je lichaam zijn natuurlijke ritme kan vinden en in een normale slaap-waakcyclus kan wennen. Maar veel mensen geven hier geen prioriteit aan, wat de interne klok van het lichaam kan verstoren. Als je constant de tijd verandert waarop je in slaap valt en wakker wordt, kan je lichaam zich niet aanpassen aan een vast schema.

In feite kan een onregelmatig slaapschema prikkelbaarheid, slaperigheid, stemmingswisselingen, concentratie- en geheugenproblemen, hoofdpijn en een achteruitgang van cognitieve vaardigheden veroorzaken. Veel mensen met inconsistente slaapschema’s melden ook rusteloze slaap, wat betekent dat je nooit de stadia van de diepe, goede slaap betreedt die je hersenen en lichaam nodig hebben om zichzelf te herstellen.

Dezelfde Tijden naar Bed

Niemand wil de negatieve bijwerkingen van een onregelmatige slaap-waakcyclus ervaren, daarom is het zo belangrijk om een ​​slaapschema op te stellen en je eraan te houden.

Probeer zoveel mogelijk dezelfde tijden naar bed te gaan en op te staan! Maar, heeft je problemen met in slaap vallen?

Laat je slaapkamer naar lavendel ruiken.

Lavendel ruikt niet alleen heerlijk, maar de geur van dit bloeiende kruid kan ook je zenuwen ontspannen, je bloeddruk verlagen en je in een ontspannen toestand brengen.

Mensen die twee minuten lavendelolie snuiven met tussenpozen van drie, tien minuten voor het slapen gaan, verhoogden hun hoeveelheid diepe slaap en voelden zich ‘s ochtends krachtiger.

Geuren beïnvloeden je gemoedstoestand. De geur van citroen is bijvoorbeeld een vrolijke geur die mensen energie geeft!

Daarom zijn de “Sleepy” lotion en body wash van Lush zo populair.

Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

0 0 votes
Artikelbeoordeling
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Abonneren
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll naar top