Tip 3: Eet langzamer da je gewend bent (elke kauw gedurende ongeveer 30 seconden)

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp

‘Eet langzamer’ zeg ik, maar hoe kan je dit doen? Ik volg graag de regel: eet het eten in dezelfde hoeveelheid tijd die nodig was om het voor te bereiden.

Als het bijvoorbeeld 30 minuten duurt voordat een maaltijd gaar is, besteed ik 30 minuten aan het eten van de maaltijd!

Eet Langzamer!

Door langzamer te eten, wordt je zich meer bewust van wat je eet, hoeveel je eet en geeft je lichaam de tijd om zich aan te passen aan voeding.

Langzaam eten kan je helpen potentiële gezondheids- en welzijnsvoordelen te behalen. Je zult ook meer van je maaltijd genieten omdat langzaam eten de voedseltevredenheid verhoogt.

Eet Langzamer

Een duidelijk voordeel van langzamer eten is dat je je eten meer proeft. Als je de hoeveelheid tijd die je nodig hebt om een ​​maaltijd te eten verdubbelt, zul je meer smaken, texturen en geuren ervaren van het voedsel dat je eet. Je eten wordt interessanter.

Langzaam eten bevordert ook het afvallen. Als je er langer over doet om te eten, zul je merken dat je eerder leert om te stoppen met eten. Je merkt misschien dat je vol zit en die extra hap niet nodig hebt.

In feite wordt langzamer eten geassocieerd met een lagere body mass index (BMI) Studies hebben aangetoond dat langzaam eten de verzadiging verbetert (het gevoel van volheid en tevredenheid na een maaltijd).

Het geeft je maag ook meer tijd om het voedsel te verteren.

Je maag zal het veel gemakkelijker hebben. Langzamer eten kan er ook toe leiden dat je meer kauwt, waardoor je maag een voorsprong krijgt in het spijsverteringsproces.

De Spijsvertering Behouden

Tip 3: Eet langzamer da je gewend bent (elke kauw gedurende ongeveer 30 seconden) 1

Door je spijsverteringsstelsel gezond te houden, kunt je spijsverteringsproblemen voorkomen. Volg deze eenvoudige tips om je spijsverteringsstelsel in topvorm te houden:

  1. Eet elke dag zeven of meer porties fruit en groenten. Groenten en fruit bevatten vezels, mineralen, enzymen, vitamines en prebiotica die je spijsvertering gezond houden.
  2. Eet volkoren brood, pasta;s en onbijtgranen. Volle granen bevatten meer vezels en voedingsstoffen dan witte “verrijkte” graanproducten en helpen je je goede darmbacteriën te bloeien.
  3. Vermijd vleeswaren, zoals worstjes en hotdogs, omdat deze problemen met het spijsverteringsstelsel kunnen veroorzaken. Je moet oof je consumptie van rundvlees, varkensvlees en lamsvlees beperken. Dit vlees is het meest waarschijnlijk drager van baceriëen die het spijsverteringsstelsel kunnen schaden.
  4. Zorg voor voldoende calcium en vitamine D. Je kunt spijsverteringsproblemen voorkomen door ervoor te zorgen dat je voldoende calciumrijke voedingsmiddelen en dranken consumeert, zoals melk, tofu en yoghurt. Het nemen van vitamine D-supplementen en het veilig verhogen van je blootstelling aan zonlicht kan ook spijsverteringsproblemen helpen voorkomen
  5. Oefen regelmatig. Fysiek actief blijven kan helpen on een gezond spijsverteringsstelsel te behouden. Streef ten minste drie dagen per week naar 30 minuten matige tot krachtige activiteit.

Mensen met overgewicht of ondergewicht kunnen vatbaarder zijn voor meer spijsverteringsproblemen. Door gezond te eten en te sporten, kunt je je risico verlagen. Als je moeite heeft om af te vallen of aan te komen, overleg dan met je arts over wat je kunt doen.

En zoals ik al eerder zei, helpt langzaam eten ook je lichaam en spijsvertering.

Dus, Eet langzamer dan je gewend bent (elke kauw gedurende ongeveer 30 seconden)!

Klaar om langzamer te eten en een gezond spijsverteringsstelsel te hebben?? Volg mij op Instagram voor meer snelle tips!

0 0 votes
Artikelbeoordeling
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Abonneren
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline Feedbacks
View all comments
Scroll naar top